tiistai 17. joulukuuta 2013

Krabi, osa 2

Perjantainen päivä paratiisissa vietettiin ensin töitä tehden! Oli minun vuoroni olla vastuussa pikkuneidistä, joten päivä alkoi jo klo 6 aikoihin. Tämän hoitajan mielestä himppasen liian aikaisin...Aamuhommien ja aamupalan jälkeen heitimme uikkarit päälle ja lähdimme uimaan. Pulikoimme ensin reilun tunnin uima-altaassa ja sitten siirryimme rantaleikkeihin. Hiekkalelujenkaan unohtuminen ei haitannut yhtään kun hypimme lämpimiin aaltoihin! Leikkien jälkeen oli vuorossa tietenkin lounas ja päiväunet. Kahden jälkeen minä otin pienen tauon päivään ja raahauduin hetkeksi rannalle lukemaan. Aika hujahti nopeasti ja viiden jälkeen palailin kämpille yhdessä muiden kanssa.

Iltaa vietettiin muovailuvahan, piirtämisen ja iltapalan seurassa. Kun neitonen oli laitettu petille, niin minä ja tyttösen vanhemmat lähdimme katsastamaan paikan ravintolakadun tarjontaa. Kävelimme aivan viimeiselle ravintolalle asti ja nautiskelimme thaimaalaisesta ruoasta drinkkien kera. Pysähdyimme kotimatkalla toisille drinksuille vielä hienoon, laivaan tehtyyn baariin. Siinä juomien lomassa laskeskelimme, että kuinka monessa maassa on tullut matkustettua ja tässä seurassa tietenkin hävisin, mutta 28 maan saldolla olen mielestäni aika hyvässä vauhdissa! :)

En muuten ottanut perjantaina kunnon kameralla yhtäkään valokuvaa, joten kuvitus on lauantailta...

Myöhäiseksi lipsahtaneen illan jälkeen kello kuuden herätys tuntui taas liian aikaiselta. Onneksi aamun ensimmäisiksi aktiviteeteiksi kelpasi kuitenkin sängyllä pelleily, joten ihan heti ei tarvinnut nousta ylös. Olimme juuri lähdössä kodinhoitajan ja pikkuneidin kanssa aamupalalle kun äiti ja isi huikkasivatkin ottavansa neitosen seuraansa. Hoitajille vapaa aamiainen, mitä luksusta! :) Aamupalan jälkeen ehdin vielä vetästä pienet aamu-unet ennen uima-altaalle siirtymistä. Puljasin hetken altaassa itsekseen ja sitten siirryin lähinnä valokuvaajan hommiin ja seuraamaan äidin ja tyttären rantaleikkejä.

Neitosen unien aikaan minä sain taas lukea ja loikoilla auringossa ja senkin jälkeen päivä jatkui varsin vapaalla ohjelmalla. Kävin illemmalla kurkkaamassa rannan, joka meinasi jäädä kokonaan huomaamatta. Tälle ihanalle rannalle kuljettiin tuollaista kallion läpi kulkevaa reittiä, joka näkyy ylemmässä kuvassa. Oli aivan järjettömän hieno! Eikä näkymä rannalla ollut sen huonompi!

Rantaa reunusti jylhät kalliomaisemat, enkä varmasti ole nähnyt tätä upeampaa rantaa missään. Kauniiden maisemien lisäksi rannalta löytyi myös hauskoja ruokaveneitä ja nappasinkin yhdestä mukaani mansikkajuoman. Tämä oli muuten ensimmäinen kerta koko reissulla kun vähän jännitin, että mitäköhän maha tästä oikein tykkää... Eikä ollut moksiskaan! Mistään syömästäni en ole tullut kipeäksi, vaikka niitä jäitä ja tuoreita vihanneksiakin on puolivahingossa tullut syötyä.

Päivä alkoi hiljalleen kääntyä iltaan ja toki jäin katselemaan rannalle vielä auringonlaskun. Iltakuuden jälkeen palasin takaisin asunnolle ja vähän myöhemmin lähdin vielä syömään perheen äidin ja hänen ystävänsä kanssa. Illallinen venähti taas aika myöhäiseksi, mutta mikäs siinä kun seura, ruoka ja juomat olivat hyviä!

I spent my friday mostly in work. Woke up with the little girl around six, wich was bit early to my liking. We spent the morning swimming in the pool and in the ocean. I got a little break when little gal was napping, but then we continued with playing and drawing until she went to bed. After that I went for dinner with her parents and we had nice thai-food with some drinks.

Saturday was kind of my day off. I woke up with the little girl again around six and it wasn't any easier the second time around... But her parents spent the morning wtih her so I got to go to breakfast without the toddler. Wohoo! After breakfast I took a little nap and then spent some time with the family on the beach. After that I spent my day reading and lying in the sun. I also visited this amazing beach surrounded by huge rocks. It was absolutely beautiful as you can see. In the evening I went for dinner with the mum and her friend. The food was good and so were the drinks. Nice day!