keskiviikko 18. joulukuuta 2013

Krabi, osa 3

Viimeisen aamun kunniaksi pieni neitonen päätti herätä vielä edellisiäkin aamuja aikaisemmin klo 5.30. Jollain ilveellä saimme viihdytettyä neitoa melkein puoli seitsemään asti sängyssä. Sitten oli aamupuuron ja muiden aamuhommien vuoro. Ja jo vähän yli seitsemältä olimme jo hotellin aamupalapöydässä. Jälleen yhtä herkullisen aamiaisen jälkeen kävelimme takaisin huoneistolle, pakkailimme vähän ja vaihdoimme rantavaatteet niskaan. Halusin ehdottomasti esitellä edellispäivänä löytämäni upean rannan myös muille.

Mutta kun pääsimme perille, niin ranta oli aivan umpitäynnä ihmisiä. Sinne oli tullut monta veneellistä ihmisiä, jotka ilmeisesti olivat jollain retkellä. No, se ei haitannut neitokaista, joten miksi se haittaisi sitten meitä muitakaan. Leiriydyimme hiekkalelujemme kanssa rantaan ja rakentelimme kakkuja ensin keskenämme ja sitten vanhempien ja tuttavaperheen lasten kanssa. Puoli yhdentoista aikaan oli kuitenkin lähdettävä takaisin hotellille, sillä lentokenttäkuljetuksemme lähti klo 12.

Pääsimme jälleen hauskan veneen kyytiin ja siitä jatkoimme autolla lentokentälle. Neitonen oli syönyt lounasta ennen lähtöä, mutta muiden mahat alkoivat tässä vaiheessa jo vähän kurnia. Pientä haastetta tähän loi se, että Krabin kentällä käy ainoastaan käteinen raha ja sitä meillä oli neljän limpparitölkin ja kahden sipsipussin verran. Kyllä niillä nyt yhden lyhyen lennon pärjää. :)

Lentokoneeseen noustessa kaikki katastrofin ainekset olivat kasassa, kun hoitajat olivat vähän nälkäisiä ja tyttönen uninen. Mutta alkukitinöiden jälkeen sain kuin sainkin tainnutettua tytön untenmaille! Hurraa! Paluulento oli siis paljon rauhallisempi kuin tulomatka. Perille päästyämme otimme taas taksit kotiin ja söimme sitten vielä illallista. Takana oli hauska reissu! Minun täytyy myöntää, etten ole aikaisemmin ajatellut Thaimaan olevan vierailun arvoinen kohde, mutta nyt minun täytyy syödä sanani. Krabi ja etenkin Railay Bay oli niin kaunis paikka, että palaan tänne ehdottomasti uudestaan.

On our last day we woke up even earlier than usually, 5.30am. Not nice. But we managed to keep the little monster in bed until 6.30 and after her breakfast we walked to the hotel to have ours. After that we put our beachwear on for the last time and headed for the beach that I've found the day before. This time it was full of people but the little girl didn't mind so why would we. We played with sand until it was time to get to the airport. After a little boat ride and a car ride we were on a plane heading back to Singapore. I'm happy that the flight was much more calm this time because our little girl slept almost the whole time. After all the travelling it was time to have some dinner and that's about it. We had a very nice vacation and I'll definitely visit Krabi again!