sunnuntai 1. joulukuuta 2013

Pikkuretki Indonesiaan

Viettelin tänään työpäivää varsin mukavissa merkeissä! Otimme koko porukka ystäväperheen kanssa lautan alle ja pyrähdimme päiväksi Indonesiaan. Ja täältä Singaporesta pääsee sinne muuten ihan naurettavan helposti! Matkustimme pienehköllä lautalla reilun puolen tunnin verran Batamin saarelle, jossa muut aikuiset viettivät päivän golfaten ja minä hengailin kolmen tyttösen kanssa. Ihan hauska päivä "ulkomailla"! :)

Aamun lautta lähti 7.40, joten herätys täällä kotona oli vähän ennen kuutta. Aamupalat nassuun, kamat kantoon ja taksilla lautalle. Lauttamatka meni ihan leppoisasti, jos terävää bensan hajua ei lasketa haitaksi. Saavuimme perille Batamille ennen kahdeksaa (aikaero!) ja siitä lasten vanhemmat hipsivät golfkierrokselle ja me lasten kanssa suuntasimme beachille.

Harmi vaan, että aamusta sataa ripautteli vähän koko ajan, joten hiekkaleikit piti välillä keskeyttää ja hipsiä sadetta karkuun pieneen rantamajaan. Rannalta löytyi myös muutama lasinsirpale, eikä vedessä uineet muovipussitkaan erityisesti houkutelleet uimaan, joten aivan paratiisirannaksi en tätä kutsuisi. kyllä siellä nyt muutamat hiekkakakut kuitenkin rakenteli.

Hiekkahommien jälkeen nappasimme vähän lounasta alemmassa kuvassa näkyvässä ravintola- ja klubirakennuksessa. Minulle maistui satay-kana, seuralaiseni nautiskelivat ranskalaisista ja riisistä! :D Aikaisen lounaan jälkeen uni alkoi jo saavuttaa seurueemme pienintä jäsentä, joten pummasimme kyydin golfkärryllä pienelle lodgelle, jonne meille oli varattu päiväksi huone. Verhot kiinni ja unta kuulaan! Nukkumisesta sai tosin nauttia vain se pienin neitonen ja hoitajakin jäi ilman päikkäreitä kun kahta isompaa tyttöä ei sitten nukuttanutkaan. No, ei se mitään, tuleepahan uni tänään aikaisemmin. Piirtelimme ja luimme sillä aikaa kun pienin veteli hirsiä. Pikkasen tylsääkin meinasi tulla, mutta puolentoista tunnin hiljaisten hommien jälkeen pääsimme jatkamaan taas äänekkäämpiä leikkejä.

Ylemmässä kuvassa muuten siintää kaukaisuudessa Singaporen skyline.

Unitauon aikana kelikin oli parantunut ja oli mukava siirtyä ulkoileikkeihin! Kävelimme lodgelta klubitalon viereen ja liityimme hetkeksi indonesialaisten joukkoon leikkipuistoon. Me neljä vaaleaa neitiä olimme paikallisten mielestä aika hauska näky ja moni kävikin tervehtimässä tyttöjä ja pyytämässä heitä valokuvaan. Onneksi tytöt eivät olleet tästä moksiskaan, vaan tervehtivät ja vilkuttelivat (yli)innokkaille ihailijoille kärsivällisesti. Reippaita reissaajia!

Iltapäivällä kolmen aikoihin oli aika lähteä takaisin Singaporeen. Ajelimme pienellä bussilla (kuten muuten tullessakin) terminaalille ja kävelimme läpi passintarkastuksista ja läpivalaistuksista. Terminaali oli muuten himppasen erinäköinen kuin Viikkarin ja Silja Linen vastaavat! :D "Laivaan siirtymisputki" ylemmässä kuvassa ja meidän lauttaamme vastaava peli alemmassa kuvassa. Paikalla näkyy normaalisti kuulemma myös villejä apinoita, mutta tällä kertaa ne pysyivät piilossa. Ehkä ensi kerralla sitten. Täällä kotosalla olimme paikallista vähän ennen kuutta, joten aika tehokkaan mittainen päivä siitä sitten tuli! Kipitin vielä äkkiä uimaan, mutta loppuilta menee varmasti tässä sängyn päällä makoillessa. Ja voi olla, että nukkumattikin kutsuu jo aika aikaisessa vaiheessa. Mutta kiva työpäivä kyllä oli, aamuisesta huonosta kelistä huolimatta!