keskiviikko 4. joulukuuta 2013

Normipäivä

Täältä Singaporesta en ole tainnutkaan kirjoittaa vielä, että mitä minun ja pikkuneidin arkipäiviin kuuluu. Viettelen päiväni täällä siis juuri kaksi vuotta täyttäneen pienen neitosen ja kotona ollessa myös kotiapulaisen seurassa. Työvuoroni alkaa yhdeksältä ja kestää kuuten illalla, mutta päivällä on parin tunnin mittainen tauko kun neitonen nukkuu päiväunia. Aamut aloitamme yleensä yhteisellä aamupalalla. Syöminen ei kuulu neidin lempparihommiin, mutta ainakin tänään kaikki ruoat saatiin syötyä ilman raivareita! Vuhuu! :) Aamupalan jälkeen pestään tietenkin hampaat ja sitten on leikkien aika, tai näin keskiviikkoisin, muskariaika. Kipaisimme tänään aamulla siis englanninkielisessä muskarissa lauleskelemassa jo joululauluja! Muina aamupäivinä muovailemme muovailuvahalla, leikimme legoilla, piirrämme, luemme (Pupp on pop!) ja laulamme tai käymme läheisessä puistossa. Aamun leikkien jälkeen on lounasaika ja sen jälkeen ohjelmaan kuuluu päikkärit.

Unien jälkeen syömme vähän välipalaa ja suuntaamme yleensä johonkin vähän kauemmas ulkoilemaan, esimerkiksi merenrantaan. Maanantaina kävimme iltapäivällä kokeilemassa taaperotanssia ja tänään kävimme sisäleikkipuistossa joka on samassa paikassa. Viime viikolla neitonen oli vähän kipeänä, joten jätimme aamu-ulkoilut välistä ja iltapäivisinkin kävimme yleensä vain kärrykävelyllä. Se ei kuitenkaan haitannut, sillä seurani tykkää kovasti myös istua kyydissä ja katsella maisemia! Välipalakin maistuu paljon paremmalta rattaissa popsittuna! Kaupunkikuvat ovat otettu viimeviikolla täällä meidän nurkilla.

Ajoitan iltapäiväulkoilut yleensä niin, että olemme kotona silloin kuuden aikoihin. Sitten on minun vuoroni siirtyä vapaalle ja yleensä suuntaankin aika nopeasti alas uimaan. Tämän talon kolmannessa kerroksessa on hauskasti uima-allas ja grillailualue ja polskin altaassa yleensä joka päivä viisitoista kierrosta, johon menee aikaa suunnilleen kolmen vartin verran. Ja hah! Olen pitkään yrittänyt arvioida, että kuinka pitkä allas mahtaa olla ja nyt tätä kirjoittaessani muistin kurkata sen netistä. Altaalla on mittaa ruhtinaalliset 33m, joten joka ilta tulee siis uitua 990m verran! Ihan kiva iltalenkki! Illalla syömme sitten tottakai vielä päivällistä ja sen jälkeen viettelen aikaa tässä omassa huoneessa millon blogia kirjoitellen, milloin neuloen ja musiikkia kuunnellen. Aika harvoin jaksan arki-iltana enää lähteä mihinkään, vaikka eilen tulikin tehtyä tehoisku yhteen ostoskeskukseen kenkämetsästyksen merkeissä.

Mutta siinä olisi meidän päivämme tiivistetysti. Välillä teemme neitosen kanssa retkiä vähän pidemmälle ja silloin aikataulut ovat tietenkin erilaiset, mutta juurikin nämä "normipäivät" kulkevat suunnilleen tähän malliin.

Tässä olisi vielä lopuksi näyte neitosen kuusenkoristelutaidoista! Testailimme tänään kodinhoitajan kanssa vähän (teko-)kuusen paikkaa ja siihen olikin ilmestynyt heti hienoja koristeita! Kosteuspyyhkeet toimivat hyvin tässäkin tehtävässä, vai mitä? :D

Huomenna sanon kuitenkin arjelle heipat taas hetkeksi, sillä lähden aamusta lentokoneella kohti Balia! Pääsen viettelemään Indonesiassa muutaman lomapäivän ja tulen sunnuntai-iltana takaisin. Olen valmistautunut taas ennätyksellisen huonosti. En ole suunnitellut vielä oikein mitään tekemistä lomalle, mutta jos tämä loma otettaisiin vaikka ihan lomailun kannalta? Ehkä sitä tekemistä ehtii keksiä sielläkin! Olisi kyllä upeaa vaikka vain makoilla rannalla ja lukea vähän aikaa ja vielä hienompaa olisi, jos pääsisin vaikka hierojalle! Sen kun pitäisi olla Balilla todella edullista. Mutta katsotaan mitä keksin, ilmoittelen itsestäni sitten loman jälkeen!

1. Heippa muru!

Ota vaan Balin reissu loman kannalta, kun olet kahlannut jo niin monet museot ym:t.
    Nauti lämpimistä keleistä ja ehkä hieronnastakin.
    Täällä muutama aste pakkasta ja valkoinen maa.

T: Joulua ja "lasta" odottava äippä

2. Heippa äityli! Rannoilta on palailtu taas arjen pariin, tosin ei kauhean pitkäksi aikaa! Reissunainen lähtee keskiviikkona tämän muun porukan kanssa yhdessä kohti Thaimaata ja Krabia! :) Vaikka vähän jo alkaa ehkä reissuväsymys painaa tätä neitosta... On kyllä kiva tulla kotiin kahden viikon päästä!