maanantai 6. toukokuuta 2013

Lontoosta Barcelonaan

Elsa aloitti matkustelun jo keskiviikkoiltana lentämällä Corkista Lontooseen.  Vietimme iltaa musikaalin merkeissä. Kävimme katsomassa Once-musikaalin. Teatteri oli super suloinen ja ennen näytöksen alkua lavasteiden baarista sai käydä ostamassa juotavaa! Heh! Minä pidin musikaalista kovasti, mutta Elsan mielestä musiikki oli saanut olla vähän menevämpää. Teatterin jälkeen menimme vielä Wahacaan iltapalalle. Sitten ilta alkoi jo vaihtua yöksi ja meidän oli aika napata juna kotiin. Yöpesuille ja petille!

Heräilimme aamulla puoli kahdeksan aikoihin, pistimme itsemme ja tavaramme kasaan ja köröttelimme kahdella junalla Gatwickin kentälle. Ja matkaan olikin lähtenyt kaksi varsinaista mielensäpahoittajaa; ihmiset eivät meidän mielestämme osanneen käyttäytyä ollenkaan. Oli tolloja liikenteessä! Törpöt jäivät kökkimään lentokoneen käytävälle niin, että muut ihmiset eivät päässeet ohi, polttariseurue piti kauheaa mekkalaa, eivätkä tajunneet istua aloillaan siihen asti, että lentokone olisi pysähtynyt. Kuinka vaikeaa on totella turvavyövaloa?!

Kaikesta huolimatta pääsimme lopulta (kiukusta kihisten) koneesta ulos ja kohti keskustaa lähtevää junaa. Junassa kiukku alkoi onneksi hiljalleen haihtua ja viimeisetkin pahanmielen rippeet unohtuivat kun pääsimme hotellille. Uusi, upea Barcelona Renaissance Fira oli vielä hienompi kuin olimme osanneet odottaa! Äärimmäisen ystävällinen vastaanottovirkailija antoi meille huoneen 23:sta kerrokseta. Innosta puhkuen matkasimme hissillä yläilmoihin ja pienen harhailun jälkeen löysimme oikeaan huoneeseen. Ovenkin kanssa oli hienoisia ongelmia, mutta lopulta pääsimme sisään raikkaan valkoiseen ja ylelliseen huoneeseen.

Huoneen hienoin yksityiskohta oli ehdottomasti palmunmallinen ikkuna Barcelonan ylle. Muihin hauskuuksiin kuului läpinäkyvä suihku! Pakollisten valokuvien jälkeen lähdimme tutkimaan hotellin kattoterassia. Mikä paratiisi! Nappasimme baarista kuohuviinit (4e lasi!) ja nautiskelimme ne ihaillen katolta aukeavaa maisemaa. Mietiskelimme hetken, että pitäisikö lähteä kaupunkiin syömään, mutta olimme niin kovin ihastuneita hotelliimme, että päätimme viettää illan siellä! Kävimme ostamassa vastapäisestä Ikeasta aamupalaa (lakua! kaurakeksejä! jei!) ja menimme sen jälkeen hotellin ravintolaan.

Ruoka oli hyvää, mutta palvelu ei niinkään. Tarjoilija oli kumman hermostunut ja sai kehitettyä itselleen järjettömän kiireen, vaikka paikalla oli vain pari ihmistä meidän lisäksemme. Tarjoilija kuuli tilauksemme jotenkin väärin ja toi meille kahden viinilasillisen sijasta kokonaisen pullon. Se osottautui kuitenkin illanmittaan erinomaiseksi virheeksi, sillä lipittelimme hyvää viiniä sillä aikaa kun odottelimme ruokaa, odottelimme laskua ja odottelimme maksutapahtumaa. Puolenyön aikoihin olimme aivan valmista kauraa, joten ei muuta kuin päät tyynyyn!